Szövegértés

Ha a szellemi igényesség gátjává válik az érvényesülésnek, akkor bolond az a fiatal, aki tanulásra pazarolja idejét. Ha egy gyermek nem látja olvasni szüleit, nem érti, neki miért kellene.

Látszólag minden rendben, hiszen már a zebrán is mindenki a telefonját bámulja, csak úgy faljuk az információkat. De a szöveget lecserélte a kép, a képet videó.

Az olvasás által kifejlődő értelem, a belső képalkotási képesség kialakulás elakad a készen kapott képek áradatába. Betértünk a szellemi gyorsétterembe, ott ragadtunk elzsírosodott értelemmel, zabálva a boldogsághormonokat kiváltó ingereket.

Már az egyetemisták körében is kezd bezuhanni az értő olvasás képessége, pedig köztudott, hogy az olvasás a személyes szabadság kulcsa.

Jól látszik itt is (mármint a fészbúkon), ahogy egy-egy poszt alatt a kommentelők milyen eljátszott vagy valós értelmezési hibák miatt ugranak egymásnak. Ahogy romlik a közbeszéd, úgy egyszerűsödik a politikai kommunikáció is. Az egyre fejlettebb technológia – élmények vezérelt használata – kezdi visszafordítani a tudásra éhes embert beszélő főemlőssé.

A sarokba szorult pedagógusok, ahogy kezdenek egyre eszköztelenebbé válni, úgy válnak egyre ingerültebbé, kiábrándultabbá – így nehéz lesz kinavigálni a jövő társadalmát a Mátrixból.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=810800834122194&set=a.122219066313711