Ha egy gyerek többet látja kedvenc meseszereplőit, mint szeretteit, akkor kitől veszi át a mintákat?
Az értéket lecseréli az élmény. Ehhez szervesen hozzátartozik a folyamatos üdítő szopogatás (tele cukorral akkor is, ha elhazudják) és a nasi rágcsa (tele ízfokozókkal). A lefojtott mozgás felturbózva a cukor közvetlen energiájával, a folyamatosan túltermelt boldogsághormonokkal egyszerre vezet hiperaktivitáshoz és függőséghez.
Ha a gyereket kiemeljük ebből az agya által normálisnak megélt komfortzónából, csak hisztizni tud, mivel nincs más eszköze, hogy visszaállítsa a hamis normalitást. Így hamarosan elhízik, még jobban megutálja a mozgást, tovább lassul az agyának normális kifejlődése. Már csak akkor lesz boldog, ha megvetet minden reklámterméket, melyek a vásárlás pillanatában visszahozzák a boldogság ismert élményét.
A vége magány, depresszió – lásd a fiatalok riasztó statisztikai adatait.
A gyermek szó bátran behelyettesíthető a felnőttel, a mese a sorozattal.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=807422177793393&set=a.122219066313711
