Siker, mikor a produkciódat taps jutalmazza, boldogság, ha a gyermekedet a színpadon látod. A sikert a külvilág igazolja vissza, a boldogság a belső megélés eredménye. A siker modern fogalom – léte a pillanatba van zárva. A boldogság maga az öröklét általunk megélhető módja.
Az identitás lakmusza megmutatja, hogy az önazonossági rokkantak lehetnek roppant sikeresek, de boldogok sajnos nem. Szomorú azt a küzdelmet látni, ahogy valaki az önazonosulását divatmárkák tárgyainak birtoklásában keresi – olyan virtuális csoportokkal érez közösséget, akik ugyanazt a marketinget szopták be. Nekik látszólag tartást ad a társadalmi pozíció, a ház/lakás mérete, az autó típusa, a nyaralás hossza/helyszíne, divatirányzatok, még a cukrozott italok közötti választás képessége is.
Mivel az élethez és a halálhoz való viszonyunk teljesen eldologiasodott, így a boldogságot el kezdték méricskélni a siker mutatói alapján. Az emberi kapcsolatok eltárgyiasítása rohamosan erodálja a társas kapcsolatok szövetrendszerét, sikeresen elhitetve, hogy a tárgyak birtoklása boldoggá tehet.
A szexualitáshoz való viszonyban is el tud válni a két fogalom – kezdetben. Sokszor ami a férfinak siker, az a nőnek boldogság. Ha ez így marad, garantált a kudarc, mert a férfit újabb trófeák begyűjtésére ösztönzi, ami a nőnek minden, csak nem boldogság.
A siker szempontjából az élet nem számít, így lehet sikeres az öldöklés. A boldogság csak az élet körforgásában való részvétel nézőpontjából értelmezhető.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=830570662145211&set=a.122219066313711
